مرورگر کروم به تازگی یک به‌روزرسانی مهمی دریافت کرده که با آن می‌تواند حضور دستگاه‌های هوشمند در اطرافش را تشخیص دهد.

به گزارش وب‌سایت TheNextWeb، قابلیت وب فیزیکی (Physical Web) این امکان را به تلفن‌های همراه می‌دهد که با دیوایس‌های پیرامون خود نظیر ایستگاه‌های اتوبوس و پارکومترها ارتباط برقرار کرده و از طریق یک اعلان آنی و بدون نیاز به نصب یک اپلیکیشن دیگر، کاربر را مطلع سازد.

از تابستان گذشته این قابلیت در دیوایس‌های iOS فعال شده و اکنون گوگل قصد دارد آن را به اندروید و نسخه ۴۹ مرورگر کروم بیاورد. این قابلیت هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد ولی آن طور که گوگل گفته، به زودی پشتیبانی گسترده‌تری از آن به عمل خواهد آورد.

این گزینه می‌تواند قابلیت‌هایی زیادی در اختیار کاربر قرار دهد و اگر بخواهیم مثالی بزنیم، عملکرد آن مشابه یک QR code است که در یک سایت توریستی نصب می‌شود تا افراد و گردشگران بدون نیاز به جستجو یا اسکن، اطلاعاتی درباره تاریخ منطقه به دست آورند.

گوگل گفته بیش از ۱۵۰۰ مورد از این دستگاه‌های هوشمند را در نمایشگاه CES امسال تعبیه کرده بوده تا بازدیدکنندگان بتوانند از بخش‌های مختلف نمایشگاه به راحتی دیدن کنند.

این فناوری ممکن است انقلابی در دنیای اینترنت اشیاء و تعامل وسایل دیجیتالی پدید آورد، ولی چالشی که سر راه گوگل خودنمایی می‌کند این است که آیا مردم می‌توانند در زندگی روزمره خود به آن اتکا کنند یا خیر.

منبع :‌ آی تی ایران