متخصصان FBI هنوز موفق نشده‌اند به اطلاعات رمزگذاری شده موجود روی گوشی یکی از دو تروریستی که در تاریخ 2 دسامبر موجب کشته شدن 14 نفر در سن برناردینو شد، دسترسی پیدا کنند.

این شکست، دومین مورد مشابهی است که در طول چندماه اخیر به وقوع پیوسته تا تحقیقات این سازمان به نقطه تاریک برسد و پلیس هیچ سرنخی از آنچه در قالب مکالمه میان این زوج تروریست (پیش از درگیری با پلیس و کشته شدن خود تروریست‌ها در جریان این درگیری) اتفاق افتاده بود نداشته باشند.

جیمز کومی، افسر FBI روز جاری با حضور در کمیسیون اطلاعات سنا گفت:

" ما همچنان گوشی یکی از دو تروریست را در اختیار داریم اما با گذشت دو ماه هنوز قادر به رمزگشایی اطلاعات آن نبوده‌ایم. با این وجود روند تحقیقات همچنان ادامه دارد."

داده‌های رمزگذاری شده می‌توانند راز بسته‌ای که فاروک، تروریست کشته شده، در محل اتاق کنفرانس گذاشته بود و مملو از چندین و چند بمب دست‌ساز بود را فاش کند. پلیس احتمال می‌دهد حملات دیگر و یا ارتباط با دیگر گروه‌های تروریستی در قالب کشف کد این اطلاعات رمزگذاری شده، محرز شود.

مدل‌های مختلف گوشی‌های هوشمند موجود در بازار مانند آیفون 6 اپل یا گلکسی S6 شرکت سامسونگ از الگوریتم های پیشرفته رمزگذاری بهره می‌برند که دسترسی بدون اجازه به داده‌های کاربر را مشکل می‌سازند. این در حالی است که رمزگذاری مجدد داده‌ها توسط برخی از برنامه‌های پیام‌رسان نیز به پیچیدگی روند موجود می‌افزایند.

منبع :‌ آی تی ایران