ساخت جیمیل برای استفاده از بیشتر نرم افزارها نیاز به یک حساب جیمیل یا ایمیل دارید در ادامه به روش ساخت اکانت جیمیل با ساده ترین روش ممکن پرداخته ایم

یکی از مزایای اصلی ایجاد جیمیل، امکان استفاده از چندین سرویس دیگر در کنار آن است. در واقع با ایجاد حساب کاربری گوگل، چندین سرویس مختلف به ازای یک اکانت قابل استفاده خواهند بود که نامه نگاری الکترونیکی یکی از آن ها است. به عنوان نمونه ای از این سرویس ها می توان به گوگل پلی، گوگل درایو، گوگل فوتوز، گوگل داکس و جیمیل اشاره کرد.

برای ایجاد اکانت گوگل جدید به این صفحه وارد شوبد. فیلدهایی که از سمت چپ به ترتیب باید پر کنید نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل، رمز عبور، تکرار رمز عبور، تاریخ تولد، جنسیت و شماره تلفن هستند. اگر پیش از این یک حساب کاربری دیگر در این وب سایت ایجاد کرده اید، می توانید آدرس آن را در باکس Your Current Email Address وارد کنید. آخرین گزینه مربوط به کشور محل زندگی است که معمولا بر اساس آی پی آدرس، به صورت خودکار تشخیص داده می شود.

همانطور که در بخش توضیحات آدرس ایمیل نوشته شده، این آدرس می تواند متشکل از حروف، اعداد و یا حتی نقطه باشد. با کلیک بر روی گزینه Next Step وارد صفحه قوانین و مقررات گوگل می شوید. بعد از مطالعه، تا انتهای صفحه اسکرول کرده و سپس گزینه I Agree را برگزینید.

روش ایجاد ایمیل در گوگل به همین راحتی است. اکنون کافی است در صفحه بعد، یکی از راه های ارسال پیام کوتاه و یا دریافت تماس صوتی را انتخاب کنید تا به منظور راستی آزمایی شماره موبایلی که وارد کردید، یک کد برایتان ارسال شود. بعد از دریافت، کد را در باکس مربوط به آن وارد کنید.

برای دسترسی به تمامی سرویس های گوگل که جیمیل نیز یکی از آن ها است، باید بر روی بخشی که با رنگ قرمز مشخص شده کلیک کنید. با کلیک بر روی قسمتی که فلش روی آن قرار گرفته، به پروفایل کاربری خود وارد خواهید شد. این بخش در حال حاضر نامریی است، چرا که هنوز هیچ عکس پروفایلی بارگذاری نکرده اید.

برای بیرون آمدن از حساب کاربری خود نیز باید بر روی همین بخش کلیک کنید.

با انتخاب گزینه My Account به صفحه حاوی تمامی تنظیمات مربوط به حساب کاربری اعم از تغییر رمز عبور، تغییر شماره موبایل، تغییر زبان، حذف حساب کاربری، مشاهده دستگاه هایی که از طریق آن ها لاگین کرده اید و همچنین فعال سازی احراز هویت دو مرحله ای وارد می شوید. توصیه می کنیم پیش از هر کار دیگری، وقت کافی صرف کرده و لایه های امنیتی حساب کاربری خود را ایجاد کنید.

از آنجایی که ممکن است در آینده اسناد خود را در گوگل داکس، فایل های خود را در گوگل درایو، عکس های خود را در گوگل فوتوز و در نهایت ایمیل های خود را در جیمیل نگه دارید، بخش مهمی از زندگی مجازیتان در حساب کاربری گوگل ذخیره خواهد شد. با هک شدن این حساب، تمامی این اطلاعات به یکباره به سرقت می روند. وارد کردن یک ایمیل بازیابی، یک شماره موبایل صحیح و مخصوصا فعال سازی احراز هویت دو عاملی (دو مرحله ای)، نخستین اعمالی هستند که باید بعد از ساخت حساب کاربری گوگل انجام بدهید.

 

منبع: آفتاب