اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 7
  • بازدید دیروز : 89
  • بازدید کل : 457786

پایانی بر بی طرفی اینترنتی


پایانی بر بی طرفی اینترنتی

بحث پرسروصدای بی طرفی شبکه‌ای ( Net neutrality) با اقدام جدید Ajit Pai رییس رگولاتوری آمریکا یا به عبارت دقیق‌تر کمیسیون ارتباطات فدرال ( FCC) به یک جنجال واقعی رسیده است. آقای Pai دیروز با انتشار سند پیشنهادی خواستار کنار کشیدن دولت از کنترل اپراتورها شده است. او به عنوان مثال با اقدام دولت در سال ۲۰۰۸ در مسدود کردن BitTorrent ( یکی از مشهورترین سایتهای دانلود) توسط اپراتور Comcast مخالفت کرده و می‌گوید آن مداخله یک کار اشتباه بود. به گفته آقای Pai از آن پس نیز سایر اقدامات FCC در جلوگیری از مسدود شدن وب سایت‌ها توسط اپراتورها اشتباه بوده است.

پیشنهاد آقای Pai حدود دو هفته دیگر در کمیسیون ارتباطات فدرال به رای گذاشته می‌شود در جایی که اکثریت آن را طرفدار این اقدام تشکیل می‌دهند. نتیجه از هم اکنون مشخص است پایانی بر اینترنت بی طرفانه.

مرتبط : بی طرفی شبکه‌ای چگونه شکل گرفت؟

حالا این اقدام رگولاتوری در باز گذاشتن دست اپراتورها در مسدود کردن وب سایت‌ها یا اولویت دادن به پخش محتوای بعضی وب‌سایت‌ها توسط اپراتورهایی چون Comcast یا ورایزون انتقادات زیادی را برانگیخته است. بسیاری معقدند این دادن آزادی عمل به اپراتورها در عدم رعایت بی طرفی شبکه‌ای باعث خواهد شد که تا آنها بر اساس تمایلات تجاری یک محتوا یا یک سرویس را با کیفیت بهتر و سرویس رقیب را با کیفیت پایین‌تر به مشتریان ارایه کنند. همچنین اپراتورها احتمالا کاربران را بر اساس نوع محتوا نیز شارژ خواهند کرد و یا کاربران را مجبور می‌کنند برای دیدن محتوای مورد علاقه سرویس‌های سودآورتر برای اپراتورها را انتخاب کنند. همچنین شرکتهای مخابراتی احتمالا شرکتهای تولید کننده محتوا - مثلا سرویس‌دهندگان موسیقی یا ویدیوی آنلاین - را مجبور خواهند کرد هزینه زیادی بپردازند تا مثلا محتوای آنها را نسبت به محتوای رقبایشان در اولویت سرعت و کیفیت پخش قرار دهد. همه اینها نشان دهنده مسیر پرسودی است که این اقدام رگولاتوری آمریکا پیش روی شرکت‌های مخابراتی قرار داده است.

آقای Pai اما معتقد است دخالت دولت در نحوه اداره اینترنت و ارتباطات توسط شرکتهای خصوصی در نهایت به ضرر مصرف‌کنندگان تمام می‌شود. او می‌گوید که دخالت سنگین دولت ( در بحث نحوه توزیع محتوا ) باعث عدم سرمایه‌گذاری شرکتهای مخابراتی روی زیرساخت‌ها می‌شود و همین باعث می‌شود تکنولوژی‌های پهن‌باند ( Broadband) مورد استفاده تجاری قرار نگرفته و رشد نکنند.

زنده باد اینترنت آزاد!

مشخص است که اپراتورها از این اقدام FCC در پوست خود نمی‌گنجند. Dave Watson مدیرعامل Comcast اما در یک پست وبلاگی نوشته که این شرکت قصد ندارد ونخواهد داشت هیچ سایتی را مسدود کند یا بین محتوای قانونی هیچ تبعیضی قایل نخواهد شد. ( واین که کدام محتوا قانونی یا غیر قانونی است هم می‌تواند در آینده دست همین اپراتور را برای بستن بعضی وب‌سایت‌هاباز بگذارد) . اپراتورهای AT&T و ورایزون فعلا درباره آینده صحبتی نکرده‌اند اما سخنگویان آنها در پست‌های وبلاگی گفته‌اند که از اینترنت آزاد حمایت می‌کنند.

مرتبط : نامه مخترع وب در حمایت از بی طرفی شبکه‌ای

Ajit Pai طرفدار طیف جمهوری‌خواه سیاست آمریکاست و احتمالا تغییر در سیاست‌های رگولاتوری او بخشی از تغییر دولت ترامپ در میراث اوباما هم هست. او معتقد است کنار کشیدن FCC به معنی پایانی برای نظارت بر این بازار نیست بلکه در همین بازار کمیسیون تجارت فدرال (FTC) می‌تواند از مشتریان و کسب وکارهای کوچک در برابر اقدامات احتمالی منفی خدمات دهندگان اینترنت و شرکتهای مخابراتی در آینده محافظت کند.

با این حال Terrell McSweeny رییس دموکرات کمیسیون تجارت فدرال (FTC) می‌گوید که نهاد FTC صرفا یک آژانس اجرایی است و قدرت انتشار دستورالعمل‌ یا مقرراتی در سطح صنایع را ندارد. در عین حال اما Maureen K.Ohlhausen رییس هیات مدیره FTC می‌گوید که این نهاد از مشترکان سرویسهای اینترنتی در برابر اقدامات ضد رقابتی، فریب‌آمیز و غیر منصفانه شرکتها حمایت می‌کند و در صورت بروز چنین رخدادهایی وارد عمل خواهد شد.

اینترنت یک شبه عوض شد؟

خبر خوب اینکه این نگرانی‌ها از بابت تغییرات در فضای اینترنت یک شبه اتفاق نخواهد افتاد.Blake Raid پروفسور دانشکده حقوق کولورادو می‌گوید که خدمات دهندگان بزرگ اینترنت و مخابرات به سرعت قوانین خود را تغییر نخواهند داد آنها اجازه خواهند داد تا شوک دستورالعمل جدید FCC فروکش کند و این احتمالا کل سال ۲۰۱۸ را در برخواهد گرفت و حتی انتخابات ۲۰۲۰ هم در تغییر مدل رفتار اپراتورها تاثیر خواهد داشت.

مشخص است که این اقدام FCC به مذاق سیلیکون ولی و شرکتهای خدمات دهنده اینترنت که عمدتا روی محتوا سرمایه گذاری می‌کنند خوش نخواهد آمد بی سبب هم نیست برخی شرکتهایی مثل گوگل همواره به دنبال گسترش زیرساخت‌های خود بوده‌اند. با این حال اقدامات جدید جانی دوباره به صنعت مخابرات آمریکا خواهد بخشید که بسیاری معتقد بودند دیگر رشدی نخواهد داشت.

 

منبع: آی تی ایران

  انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1155

برچسب های مهم

آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

همه کسانی که در زمینه طراحی و ساخت مدارات الکترونیکی فعالیت می کنن و با مدارات آزمایشی سر و کار دارند با مسائل مربوط به استفاده از فیبر سوراخدار و مدارات چاپی آشنا هستند. معمولا برای پیاده سازی مدارات کوچک از فیبر های سوراخدار آماده موجود در بازار استفاده می کنیم. ولی زمانی ... ...

ایران - سیستان وبلوچستان - زاهدان

تمام حقوق این سایت متعلق به "پروژه های دانشجویی" میباشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما